A rendezvényen elhangzott: a vasúti közlekedés fejlesztése a mobilitás és a klímaváltozás miatt egyaránt fontos. Az olyan gyorsan fejlődő területeken, mint Sopron térsége és Burgenland ez a kérdés kiemelt jelentőségű – ezért örvendetes a szakemberek szerint, hogy a felek itt kiválóan együtt tudnak működni: ennek egyik alappillére a GYSEV Zrt. fejlesztésközpontú szemlélete.
- Vannak olyan vágányszakaszaink, amelyek mostanság az átbocsátóképességük határára érkeztek, ezeket a szűk keresztmetszeteket szeretnénk feloldani – világított rá Czibula András, a GYSEV Zrt. Stratégiai Műszaki Fejlesztési igazgatója. - Itt szeretnék kiemelni kettő fejlesztést, amelyek a GySEV Zrt. és a vasúttársasággal utazók számára egyaránt jelentős előnyt hordoznak magukban. Az egyik a Győr-Csorna szakaszunknak a második vágányú megépítése, amely mintegy 61 milliárdos beruházás. Ennek segítségével jelentős fejlődés valósulhat meg a környéken. A másik fejlesztés a Harka-Sopron vonalszakaszra vonatkozik. Ott ugyanis jelenleg egy vágány van, amelynek azonban négy irányból érkező vasúti forgalmat kell lebonyolítani – osztotta meg velünk.
A konferencián a Külgazdasági és Külügyminisztérium képviseletében Kiss-Parciu Péter szólt az érdeklődőkhöz. A regionális és határmenti gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkár kiemelte: a minisztérium 2014 óta vesz részt a határmenti települések közlekedésügyi együttműködéseinek fejlesztésében – ennek egyik kiemelt eleme a burgenlandi-magyar kooperáció.
- Ez a projekt és a keretében megvalósuló szakmai fórum rendkívül hasznos, hiszen együttműködési keretet hoz létre a partnerek és a térségben érintett szereplők részére – mondta Kiss-Parciu Péter. - Így értelmes, fenntartható fejlesztéseket tudunk megvalósítani a közúti és a vasúti közlekedés terén egyaránt – fűzte hozzá.
Sopron Önkormányzata nevében dr. Farkas Ciprián köszöntötte a konferencia résztvevőit. A polgármester felhívta a figyelmet arra, hogy Sopron kiemelkedő szerepet tölt be a térségben. - Itt vagyunk Nyugat-Magyarország nyugati csücskében, így gazdag történelmi, kulturális, közlekedési kapcsolatok kötnek össze bennünket Auszrtriával – hívta fel erre a figyelmet. - Elég csak arra gondolnunk, hogy hazánk második vasútvonala 1847-ben Sopron és Bécsújhely között épült meg – osztotta meg az érdeklődőkkel.
A GySEV Zrt. a következő Európai Uniós fejlesztési ciklus során a vasúti csomópontjait is fejleszteni kívánja. Így Sopron állomás kapacitását is szeretnék javítani, illetve bővíteni. Ez a projekt körülbelül 2 milliárd forint értékben valósul majd meg.