Különösen a gyanafalvi/jennersdorfi, felsőpulyai és kismarton-környéki/Eisenstadt Umgebung járásokban okoz problémát a nagy átmenőforgalom, ezeken a területeken vezet ugyanis az út a nemzetközi autópályákhoz. A kamionoknak itt több településen is át kell hajtaniuk, ez pedig a környéken élők számára zajjal és levegőszennyezéssel is jár. Több helyen már aláírásgyűjtés is indult, hogy tiltsák ki a teherautókat a falusi utakról.- olvasható az ORF honlapján.
A terv az osztrák-magyar határforgalmat is érinti, a határtérségből is érkeztek ugyanis panaszok a magas teherforgalom miatt. A jövőben a klingenbach-soproni, és a deutschkreutz-kópházi átkelőket nem használhatnák a 7,5 tonnánál nehezebb járművek, csak ha telephelyükre vagy régiós célállomásukra tartanak. A súlykorlátozás a B16-os útra a cinfalvi/siegendorfi körforgalomtól, a B62-es útra pedig az S31-es gyorsút és a magyar határ közt vonatkozna.
Ausztriába a jövőben csak a nickelsdorf-hegyeshalmi autópálya-átkelőn, valamint az S31-es és az S7-es gyorsforgalmi utak majdan megépülő határcsatlakozásánál léphetnének be a nemzetközi teherforgalmat bonyolító, 7,5 tonnánál nehezebb kamionok - áll a tervezetben.