Több rendkívül jelentős leletre bukkantak a szakemberek a vizsgálat közben. A kutatók számára minden lelet fontos, amely vitéz nemes Molnár László gépéből származik – ugyanis a pilótalegenda 1944. augusztus 7-én bekövetkező halálának pontos kimenetele mindmáig ismeretlen. Az utolsó megbízható információ a bajtársaitól származik, amely alapján a soproni kötődésű pilóta gépét találat érte és elkezdett füstölve zuhanni. A szombati kutatás során szerzett információk kulcsfontosságúak, a keresést ugyanis azért hívták életre, hogy információkat szerezzenek egy új könyvhöz.
Hazánk legeredményesebb vadászpilótájának sírja Sopronbánfalván a Hősi Temetőben található, melyet gépének elgörbült légcsavarja díszít.
- Azért is jutottunk el a szombati projektig, mert jelenleg készül dr. ifj. Sarkady Sándor tollából a Molnár Lászlóról és édesapjáról szóló könyv bővített, második kiadása, amelynek témája csak a pilóta élete lesz – osztotta meg velünk dr. Pozsgay Péter, a könyv megjelentetésének projektvezetője. - Ebben rengeteg azóta még előkerült családi és egy kutatásból származó dokumentum fog belekerülni. Illetve, ezen túlmenően szembeötlött számunkra, hogy nincsen egészen pontosan meghatározva a mai napig, hogy hol zuhant le ennek az ásznak a repülőgépe. Ugyan azt tudtuk, hogy a háború végén elvontatták a gép roncsának a nagy részeit, de az az információ is eljutott hozzánk, hogy az elmúlt évtizedekben rengeteg műgyűjtő járt ki oda és gyűjtött össze magának sikerrel darabokat vitéz nemes Molnár László gépének maradványaiból – fejtette ki.
A kutatók ezért fontosnak tartották, hogy gyorsan és precízen át tudják vizsgálni a területet addig, amíg még meg tudják határozni a leletek alapján, hogy pontosan hol zuhant le a soproni kötődésű pilóta gépe.
- Ez azért is érdekes kérdés, mert a közelben mintegy 9 német vadászgép zuhant le, amik ugyanolyan típusúak voltak, mint a legenda gépe – világított rá dr. Pozsgay Péter. - Hatalmas eredmény, hogy sikerült teljes bizonyossággal megállapítanunk a lezuhanás helyszínét. Illetve, ugyan egy szétrobbanó repülőgépnek minden egyes forgácsát képtelenség összeszedni, úgy gondoljuk, hogy sikerült a maradványok nagy részét biztonságba helyezni. Ebben nagy segítségünkre voltak a Soproni Múzeum hivatásos fémkeresősei, illetve a Savaria Múzeum régész munkatársai, akik a helyi illetőségük okán engedélyezték, illetve lebonyolították ezt az egész feltárást. A feltárásban résztvevők közül többen tagjai a Magyar Honvédség Sopron Járási Területvédelmi Század állományának is – emelte ki.
A vizsgálatban összesen 22 fő vett részt - vitéz nemes Molnár László a kutatók szerint azért képes mindmáig ilyen sokakat megmozgatni, mert az általa megtestesített hazaszeretet és kötelességtudat örökérvényűen példamutató. A pilóta igazoltan 25 gépet lőtt le - ezzel halála napjáig ő volt a legsikeresebb magyar vadászpilóta; bár az újabb kutatások már 30 harci sikerről számolnak be. Ő azonban nem csupán az ütközetek közben bizonyította kiválóságát – oktatóként is rengeteget tett a magyar repülés érdekében. A példakép életét feldolgozó könyv várhatóan két hónap múlva jelenik majd meg.