A 171 milliárd forintos beruházás egyike azon fejlesztéseknek, amely tejes egészében hazai forrásból valósul meg. Az 57,45 km hosszú szakaszon 7 különszintű csomópont, 45 hídműtárgy, két az autóutat és a vasutat egyszerre keresztező vadátjáró épül, valamint egy pár komplex és két pár egyszerű pihenő létesül Babótnál, Fertőszentmiklósnál és Kópházánál. Nagycenken új üzemmérnökségi telep is épül. A beruházás során 16,89 km országos közúti korrekció és új nyomvonalon vezetett út, illetve 134,5 km vadvédő kerítés létesül. A környéken élők komfortérzetének javítása céljából 3 km-en zajvédő fal kerül kiépítésre. A beruházásnak köszönhetően nő a régió versenyképessége, javulnak az infrastrukturális feltételek. A nyomvonallal érintett további 17 település tehermentesül az átmenő forgalomtól, valamint nő a közlekedés színvonala és biztonsága.