A motoros vizsga követelményeinek módosításait a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont szakemberei készítették elő a szakoktatók tapasztalatainak felhasználásával, más hazai közlekedési szakértők bevonásával és külföldi példák elemzésével. A középpontban a balesetek számának csökkentése áll.
-A régi pályák és A kategóriás közlekedési rendszer kissé elavult volt, ezért az új pályákat olyan járművezetés-technikai elemekkel látták el, amelyek a motorozás alapjait jelentik – tudtuk meg Tabi Sándortól, a Tabi Road Services vezetőjétől. – Több pályának is része például a szlalom és az eltolt szlalom, illetve az egy íven történő megfordulások, amelyek a városi közlekedés alappillérei.
A közlekedésbiztonsági helyzet alakulását nagymértékben befolyásolják a közlekedők ismeretei, vezetéstechnikai tudása, ezért vált fontossá a követelmények módosítása – emeli ki a szakember.
-A kezdők jobb alapokkal fognak rendelkezni – folytatja Tabi Sándor. – Propagálom a felépülő rendszert, vagyis hogy az A1 kategória után következzen az A2, és mindegyikben töltsenek el egy kis időt a motorosok. Nehezebb a pálya, többet kell vele foglalkozni, és számunkra is nagyon hasznos, hogy jobban meg tudjuk tanítani a szükséges ismereteket. Azoknak, akik már részt vesznek a közúti közlekedésben A kategóriás vezetői engedéllyel, ajánljuk a vezetéstechnikai tréningeket, melyeket az országban sok helyen, köztük Sopronban is szervezünk.
Az új szabályzás szerint változik a vizsgapályák mérete és vonalvezetése, illetve részletesebben oktatják a motorosok biztonságát szolgáló ruházat és védőfelszerelés kiválasztását, helyes használatát is.