Az osztrák fővárosban évente mintegy 200 ezer távolsági autóbusz fordul meg, összesen ötmillió utassal. A buszok 20 százalékának Leopoldstadtban, a Dusika Stadionnál van a végállomása, minden második busz az erdbergi Terminal VIB-be érkezik, illetve onnan indul. A többi távolsági járat a Hauptbahnhofnál, illetve a város egyéb pontján áll meg. Hogy a jövőben minden távolsági busz egy helyre érkezzen, illetve egy helyről induljon, Bécs vezetése új központi buszpályaudvar létrehozása mellett döntött.
Az új terminál a Dusika Stadionnál, a Sport & Fun Halle helyén épül meg, 16.500 négyzetméteren. A földszinten pénztárak, várók, kávézók és üzletek kapnak helyet, a buszok pedig az alagsorból indulnak majd. A Bécs új névjegykártyájának szánt, építészetileg a repülőtéri terminálokat idéző épületben 36 kocsiállás lesz, az utasok pedig közvetlenül szállhatnak majd át a metróra vagy a városi buszjáratokra. Természetesen közösségi kerékpárt és carsharing autót is lehet majd bérelni.
Az új központi autóbusz-pályaudvar helyszínének kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy a távolsági buszoknak minél rövidebb utat kelljen megtenniük a városban. A modern buszterminál várhatóan öt év múlva fogadja az első utasokat.
Képaláírás és copyright: Az új központi buszpályaudvar látványterve © Stadt Wien / PID