| 2019. július. 9. | 2 perc olvasás

Új „fegyvere” lesz a hazai turizmusnak!

A hazai szállodákban a júniusi regisztrációs időszak után július elején elindult a digitális adatszolgáltatás a nemzeti turisztikai adatszolgáltató központ rendszerébe. A rendszer kizárólag statisztikai adatkörökbe tartozó adatok digitális kezelésére alkalmas. Célja: a turizmus versenyképességének növelése, a szálláshely-szolgáltatási szektor kifehérítése.

A Hotel Sopron- az összes hazai szállodához hasonlóan - bevezette július elsején a digitális adatszolgáltatást. A kormány három évvel ezelőtt döntött a turizmus jelentős fejlesztéséről, ennek része az új rendszer bevezetése. Az adatszolgáltatásnak köszönhetően a legfontosabb turisztikai mérőszámokat lehet majd látni, azaz, hogy hány turista, melyik országból, hány napot tölt az adott szálláshelyeken, milyen szolgáltatásokat vesz igénybe és mennyi pénzt költ. Mindez a turisztikai szakember szerint több szempontból is előnyös.


Archív felvétel

- Azonnal láthatók lesznek a szállodák foglaltságai, ezzel biztosítva a marketingtevékenység szakszerűségét és gyorsaságát – emelte ki Horváth Vilmos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara turizmusért felelős alelnöke. - Másodsorban az sem titkolt cél, hogy kicsit fehérítse a szektort. Ki merem mondani, hogy ez egy online pénztárgép az egész kereskedelmi szálláshely iparágban – fűzte hozzá.

A rendszert fokozatosan vezetik be, így a panziók október 1-jétől, az összes többi szálláshely pedig 2020. január 1-jével csatlakozik az adatszolgáltatáshoz. A rendszer kizárólag statisztikai célokat szolgál, megfelel az adatvédelmi előírásoknak.


Archív felvétel

- Az adatokba belelát majd a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és az adott település is, ami az idegenforgalmi adót is e szerint fogja beszedni - világított rá Horváth Vilmos. - A kikapcsolódni vágyóknak ugyanakkor nem kell aggódniuk, személyes adataik nem jelennek meg a rendszerben, azt viszont látják az illetékesek, hogy milyen beavatkozások kellenek a belföldi és nemzetközi turizmusban egyaránt. Ennek köszönhetően érhetjük el azt a célt, hogy 50 millió vendégéjszaka legyen egy évben Magyarországon, például a tavalyi 31 millió helyett – emelte ki a szakember, aki hozzáfűzte: kiváló előjel a fejlődés szerződésre való törekvésére, hogy a vendégéjszakák száma 50-50 százalék lett a haza és a külföldi látogatók között, ami nagyon ideális.

A szakemberek szerint az egységes és digitalizált rendszer hozzájárul a turizmus versenyképességéhez, a szálláshely-szolgáltatási szektor fehéredéséhez és a szolgáltatók adminisztrációs- és adóterheinek csökkentéséhez. Ez teremti meg a lehetőségét annak, hogy jövő évtől 18 százalékról 5 százalékra csökken a szállás-helyszolgáltatás áfája.

Horváth Vilmos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara turizmusért felelős alelnöke
Horváth Vilmos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara turizmusért felelős alelnöke

Legnépszerűbb cikkek