Dr. Kovács András, a Szent Orsolya Gimnázium Általános Iskola és Óvoda-Bölcsőde igazgatója elmondta:
A mai esemény azért fontos, mert egy intézmény, egy iskola történetében nagy szerepe van annak, amikor egy pedagógusról tantermet nevezünk el. Ezzel az elnevezéssel sok mindent kifejezünk. A pedagógusok és volt tanítványainak a ragaszkodását, azt, hogy élő az emléke valakinek. Nagy öröm volt számomra, amikor egy évvel ezelőtt megkeresett a munkaközösség azzal, hogy egy régi kedves kollégáról elneveznének egy tantermet. Sajnos én nem ismerhettem Zsuzsannát, hiszen később kerülhettem ebbe az intézménybe, de annyit tudok, hogy a pécsi tanárképző főiskolát követően, 1965-ben került ide, és 30 éven át, egészen nyugdíjazásáig példamutató pedagógiai munkát végzett. Szaktárgyának is kiváló ismerője volt, és számos tananyag, sőt a tankönyvírás fejlesztésben is részt vett. Több rangos díjjal ismerték el a munkáját. Olyan pedagógusról beszélünk, akinek jelenleg is élő az emléke.
Smidéliusz Zsuzsanna a tanítást, nevelést élethivatásának tekintő, tanítványaival igazi emberi kapcsolatot kereső pedagógus élete során hűséggel és szeretettel ragaszkodott iskolájához, tanítványaihoz, kollégáihoz. A pécsi tanárképző főiskolán szerzett tanári diplomát matematika-fizika szakon. Pályakezdőként került a soproni Orsolya téri általános iskolába, s itt tanított több mint 30 éven át, egészen nyugalomba vonulásáig. Munkáját mindig az igényesség, lelkiismeretesség jellemezte. Magas mércét állított maga elé, s így természetes igény volt részéről, hogy ugyanezt várta diákjaitól is. Tette mindezt úgy, hogy tanítványai bizalommal fordulhattak hozzá bármilyen kérdésben. Közülük többen még középiskolás vagy egyetemista korukban is felkeresték azért, hogy beszámoljanak sikereikről. Nemcsak oktatója, hanem - a szó nemes értelmében vett - nevelője is volt diákjainak. Felkészítő munkáját számos megyei és országos versenyeredmény igazolja. Matematikából és fizikából hét éven át volt szaktanácsadója a soproni és környékbeli általános iskoláknak. E feladatát is segítő szándék jellemezte. Részt vett az 1978-as fizika tanterv és tankönyvek kipróbálásában. Társszerzője volt az ekkor megjelent 7-8. osztályos tankönyveknek. Több írása is megjelent szakmai, pedagógiai folyóiratokban a fizika és a kémia közötti koordináció lehetőségeiről, a tanulók gondolkodásának sajátosságairól és a fizikatanítás, -tanulás módszertani kérdéseiről.