Az új elektronikus rendszer célja, hogy az STKH ügyfelei minden eddiginél gyorsabban, hatékonyabban és kényelmesebben kapják meg a választ kérdéseikre. A chatbot természetesen a nap minden percében elérhető a közszolgáltató honlapján (www.stkh.hu), így várakozás nélkül akkor juthat az érdeklődő a számára legfontosabb információkhoz, amikor csak kedve tartja.
Az új ügyfélszolgálati rendszer ráadásul nem csak a legváltozatosabb kérdésekre tudja a pontos választ, de bizonyos esetekben még olyan ügyintézési folyamatok is elindíthatók a segítségével, amelyek korábban legalább egy telefonhívást vagy levélváltást igényeltek. A közszolgáltató ügyfelei például letudhatják a pótcsekk igénylését, de a kommunális hulladékgyűjtő edény vásárlására vagy bérlésére vonatkozó igényüket is jelezhetik a chatboton keresztül.
A leggyakoribb és legfontosabb témákat felkaroló új rendszer az alábbi területeken nyújt segítséget az érdeklődők számára:
- kapcsolatfelvétel és céges információk
- telephelyekkel kapcsolatos információk
- ürítéssel kapcsolatos információk
- számlázás és szerződéssel kapcsolatos információk
- edényekkel és konténerrel kapcsolatos információk
- társasházi információk
- veszélyes hulladékkal kapcsolatos információk
- matrica és zsák információk
A járványhelyzetben különösen fontos, hogy az emberek otthonról, biztonságosan és kényelmesen tudhassák le a lehető legtöbb olyan dolgot, amelyekért korábban esetleg elindultak volna egy ügyfélszolgálati iroda irányába. A fejlesztésnek köszönhetően az STKH rugalmas telefonos és e-mail-es ügyintézési megoldásai után egy újabb felülettel bővültek az ügyfelek lehetőségei ezen a téren is.