Jövedelemigazolást eddig személyesen a NAV ügyfélszolgálatain, postán vagy elektronikusan az „IGAZOL” nyomtatvány ügyfélkapus benyújtásával lehetett kérni. Most azonban – a NAV és a Magyar Nemzeti Bank által közösen kidolgozott rendszerben – az új keresetkimutatás online, az eBEV-portálon keresztül igényelhető, ez pedig jelentősen lerövidíti az ügyfél, a NAV és az adott bank közötti kommunikációt.
Az ügyfél webes kérelmére a NAV elkészít egy kimutatástervezetet és, ha az igénylő jóváhagyja azt, utána elküldi a KHR-t kezelő pénzügyi vállalkozáson keresztül az előzetesen megjelölt banknak. A szolgáltatás további előnye, hogy nem kell hozzá semmilyen külön kitöltőprogramot vagy alkalmazást, nyomtatványt letölteni, az egész folyamat végigvihető online, bármilyen okoseszközön.
Fontos különbség, hogy a keresetkimutatás – szemben a jövedelemigazolással, ami lezárt adóévi adatokat tükröz – a munkáltatók, kifizetők által havonta NAV-hoz lejelentett legfrissebb adatok alapján készül. Tehát mindig az igénylést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatait tartalmazza.
Ha valakinek még nincs ügyfélkapuja, de igénybe szeretné venni ezt a szolgáltatást, akkor ügyfélkaput személyesen a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán, a kormányablakokban, a kijelölt postákon vagy akár a külképviseleteken is nyithat.