Bár hajnalban még néha téli időjárást észlelünk, napközben már a 20 fokban sokkal biztonságosabb a nyári gumi használata. A szervizekben már kezdenek kialakulni a nagy sorok, bár eddig nem volt jellemző, hogy mindenki elkezdje a gumik cseréjét.
- Nagy nehezen, de talán kicsit most megindult a munka – osztotta meg velünk Kozma Miklós, a Kozma És Fia Gumiszerviz tulajdonosa. - Az emberek még csak visszafogott létszámban érkeztek. Tavaly már március elejétől folyamatosan voltak ügyfeleink. Ebben a hónapban idén jóformán 1-2 autó volt a napi átlag. Azonban néha előfordult, hogy feltorlódtak az autók és a várakozási idő elnyúlt. Ideális lenne, ha ezeket a szezonális gumicseréket el lehetne nyújtani, tehát ha az autótulajdonosok időben elkezdenék felrakatni a téli és a nyári abroncsokat egyaránt – világított rá.
- A gumiabroncsok maximális élettartamával nem szokott gond lenni, inkább az öregedésükkel – emelte ki a szakértő. - Az UV sugárzás ugyanis rendkívüli módon öli ezeket. Vagyis, ha sokat van a napon az autó, az érintett gumifelület kikeményedik, megrepedezik, és már nem tapad. Magyarországon is ügyelnek arra az emberek, hogy ne legyen 5-6 évnél öregebb a gumiabroncs az autójukon, így a profilmélységgel az esetek túlnyomó többségében nincs gond. Ugyanakkor az előbb említett gond miatt vannak olyan gumiabroncsok, amelyek még félig sincsenek lekopva, de már le kell szednünk azokat, mert töredezik ki belőlük az anyag a kikeményedés miatt. Ez azért jelent nagy gondot a sofőrnek, mert növekszik az autója fékútja – hangsúlyozta.
Ez pedig sok balesetveszélyes helyzetet eredményezhet. Az ilyen jellegű elhasználódás egyik legjellemzőbb tulajdonsága, hogy az autó tapadása csökken, leginkább a körforgalmakban észlelhető az oldal irányú elcsúszás ezekben az esetekben.
Borítókép: illusztráció; Forrás: internet