A felsőoktatási intézmények színvonalának, illetve minőségbiztosítási rendszerének vizsgálata az európai irányelvek alapján – ez a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság küldetése. A neves tagokat magában foglaló szervezet vizsgálja például, hogy az adott intézmény újonnan indított szakjai megfelelnek-e a követelményeknek – de a tevékenysége kiterjed a professzori pályázatok minősítéséig, vagy éppen a doktori iskolák szigorú ellenőrzéséig is. A Soproni Egyetem esetében úgynevezett intézményakkreditációról volt szó.
- Azt vizsgálták meg, hogy az intézmény megfelel-e az európai sztenderdeknek és irányelveknek – emelte ki prof. dr. Náhlik András, a Soproni Egyetem rektora. - A munka során elsőként összeállítottak a munkatársaim egy úgynevezett önértékelést, amelyben objektív módon feltárták a jó működési modellek mellett a hiányosságokat is, amelyeken javítanunk kellene. Ezt követően egy látogatóbizottság jött el az intézményünkbe, amely más egyetemek elismert kutatóiból, oktatóiból állt. A különleges csoport mélyinterjúkkal, egyetemi és hallgatói fórumok által információkat szerzett az egyetemünkről, így átfogó képet kapott az intézmény működési feltételeiről is – fejtette ki.
A sokrétű vizsgálat során a bizottság elsősorban és kiemelten az intézmény minőségbiztosítási rendszerét vizsgálta. Ez képezi alapját a színvonalas oktatás és kutatás biztosításának. Emellett az intézmény társadalmi szerepvállalását is megvizsgálták. Az értékelés a Soproni Egyetem életében fontos mérföldkő, ugyanis egy pozitív visszajelzést jelent a számára. - Ez azt jelenti, hogy azok a fejlesztési irányok, amelyeket követünk, megfelelnek az európai minőségi követelményeknek. Illetve, ez egy visszajelzés a hallgatók részéről is, hogy elégedettek a képzéseinkkel és az egyetemi élettel is – részletezte prof. dr. Náhlik András, aki rávilágított: külön öröm számára, hogy az intézmény tradicionális, unikális szakjai mellett újabb képzéseket is nagyon kedvezően értékelt a bizottság. Erre a példa a negyed százados múlta visszatekintő közgazdasági képzés.
A rektor kiemelte: az, hogy az intézmény az akkreditációs vizsgálaton ilyen pozitívan szerepelt, az egész intézmény részéről komoly közös munkát igényelt. Ezért köszönetet mondott mindenkinek, aki a maga területén hozzátett a szép eredmények elérésében, például, segítette a látogatóbizottság munkáját és előkészítette az önértékelési anyagot.