Látványos kísérletet mutatott be a diákoknak Kussinszkyné Takács Ildikó a csütörtöki kémiaóráján is. A tanárnő így szereti felhívni a gyermekek figyelmét a tananyagra – ez is az egyik eleme a sikeres praktikájának, amelynek alappillére, hogy képességtől függetlenül, minden gyermekre különös figyelmet fordít.
- Az biztos, hogy ha látok olyan diákot, akinek arra van szüksége, hogy fejlesszék, akkor azt mindig biztosítom számára – emelte ki Kussinszkyné Takács Ildikó, a Sopronkövesdi Általános Iskola tanára. - Ha pedig kimondottan tehetséges gyermekre lelek, a célok elérése érdekében hajlandó vagyok rengeteg plusz energiát fektetni a felkarolásába. Ha úgy esett, hétvégén is tartottam foglalkozásokat és mindig kerestem azokat az intézményeket, ahol az éppen szükséges felszereléseket tudták biztosítani a számunkra – fűzte hozzá.
Kussinszkyné Takács Ildikó bevallása szerint mindig lelkiismeretesen dolgozik, ugyanis ezt alapvetőnek tartja a tanári hivatásban – ezért nem is számított arra, hogy nívós elismerésben részesül: a Richter Gedeon gyógyszercég alapítványa Kémiaoktatásért díjban részesítette.
- Sohasem vártam el, hogy a munkámat egy köszönöm-ön, vagy vállveregetésen kívül mással is elismerjék – hangsúlyozta. - Ezért esett nagyon jól, amikor megkaptam ezt a díjat. Ennek a története ott kezdődik, hogy volt egy nagyon tehetséges tanítványom, Cseke Julianna, aki a felkészítésem után szép eredményeket ért el országos szintű megmérettetéseken, kettő egymást követő évben is. Ezért, illetve a korábbi érdemeim és szemléletmódom miatt Julianna szülei úgy gondolták, hogy megérdemelném ezt az elismerést, így felterjesztettek a díjra – részletezte.
A Sopronkövesden tanító pedagóguson kívül még öten érdemelték ki az elismerést. Azt, hogy ki méltó a díjra, a kuratórium egy összetett elemzés alapján állapítja meg: figyelembe veszik a versenyeredményeket és azt is, hogy a tanárok mennyire kreatívan oktatják a tantárgyaikat, motiválva ezzel a diákokat és a kollégáikat egyaránt.