Az új rendszer egyelőre tesztüzemben működik február elejétől egy-egy fővárosi kerületben (Kispesten és Óbudán) és néhány vidéki városban (Móron, Kisvárdán, Szegeden és Sopronban). A megszokott papír alapú értesítő helyett azoknál a külföldi küldeményeknél érkezik majd elektronikusan az értesítés, ahol a megrendelő megadta a mobil telefonszámát vagy az emailcímét, és ezt a csomagoláson feltünteti a küldő webáruház. Így nem este otthon a postaláda mindennapos rutin ellenőrzésekor tudjuk meg, hogy akár már aznap átvehettük volna a megrendelt terméket, hanem már reggel olvashatjuk az SMS-ben vagy az emailben és akár ebédidőben elugorhatunk a megadott postára átvenni.
A Posta tájékoztatása szerint az SMS vagy email felmutatásával vehető át a küldemény. Fontos azonban tudni, hogy amennyiben a csomagoláson nincs feltüntetve egyik vagy másik elérhetőség, akkor továbbra is papíron kapjuk a postaládába az értesítést.
A Magyar Posta a rendszer teszteléséről a lakosságot az érintett postákon, plakátokon tájékoztatta. A tesztidőszakot követően, a tapasztalatok birtokában a fejlesztés országos kiterjesztése is megtörténik.
Az új értesítési rendszer nem érinti a nemzetközi könyvelt (ajánlott) kategóriába tartozó küldeményeket, ezeket változatlanul háznál kézbesíti a Magyar Posta és sikertelen kézbesítés esetén papíralapú értesítést hagy hátra a kézbesítő a címzett levélszekrényében.