Kezdeményezők kiemelik: ez a projekt jóval túlmutat azon, hogy a koronavírus-járványra való tekintettel népszerűsíteni szeretnék az otthoni borfogyasztást. - Körülbelül egy évtizeddel ezelőtt még a Soproni Borvidék volt az éllovasa hazánkban a közösségi összefogásnak és a marketingnek. Aztán ez a történet sajnos elhalt – világított rá Molnár Ákos, a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke. - Aztán nemrég összefogott egy önszervező kör, amely soproni szőlészekből és borászokból áll. Elhatározták, hogy olyan közösségi munkába kezdenek, amely a Soproni Borvidék arculatának megújulását eredményezi. Ez a csapat aztán több hónapnyi háttérmunka után elkészítette a borvidék új marketingstratégiáját – fejtette ki.
A kezdeményezés kapcsán elindult egy örömmel fogadott és széles körben támogatott műhelymunka. Ebben részt vett a Soproni Borvidék hegyközségi Tanácsa, a Soproni Borút Egyesület is. Az ötletgazdák úgy döntöttek, hogy most elsősorban a közösségi oldalakon futó kampányt indítanak el, amivel megpróbálják a borvidékünket újra reflektorfénybe helyezni.
- Sopron turisztikai desztináció volt és az is marad. Reméljük, hogy a koronavírus-járvány csak egy pillanatnyi megakadás lesz ebben – emelte ki az elnök. - Szerintünk ennek ellenére további fejlődés várható, azt gondoljuk, hogy a soproni bor minőségi kiegészítője lehet a kulturális eseményeknek, hozzájárulhat a turisztikai élményhez. Mi elindultunk azon az úton, hogy ezt felépítsük, közben pedig vizsgáljuk, hogy a turizmus és a borkultúra hogyan tud egymásra hatni – világított rá.
A kezdeményezőknek már vannak konkrét elképzeléseik. Például, hogy a jelenleg viszonylag szűk műhelymunkát elterjesszék a szőlészek és borászok között, ezzel elindítsanak egy társadalmi egyeztetést. Az így szerzett népszerűségből és tapasztalatokból ugyanis mindenki profitálhat. A Soproni Borvidék hegyközségi Tanácsa emellett a helyi szőlőtermelőknek és a borászoknak ingyenes jogi, pénzügyi, illetve marketingstratégiát is fog tartani az elkövetkezendő időkben.