Pénteken, július 5-én a Kassai állami Opera előadásában mutatják be Puccini Bohémélet című operáját. A párizsi bohémek története kis kávéházzal, nagy szegénységgel, sok szerelemmel, egy kialudt gyertyával, és egy elveszett kulccsal a világon mindenütt képes volt hatni a nézőkre. Puccinitől nem állt távol ez a világ, hiszen egy ideig a megélhetés érdekében táncmulatságokon muzsikált, bár mindig is a komponálás érdekelte jobban, de a milánói konzervatóriumba csak egy szegény diákok segítésére létrehozott ösztöndíj elnyerése után iratkozhatott be. A diplomamunkájában elhangzó zenei témák egyes részei, fiatalkori élményeivel fűszerezve visszaköszönnek a Bohéméletben.
A Kassai Állami Opera olasz nyelvű előadása, a Bohémélet egy olyan mű történetét írja tovább, amely a világ legrégebben futó opera-előadásainak egyike, s egyetlen direktor sem merte a műsoráról levenni, annyira szereti a közönség. Mimi szerepében Lucie Kašpárková illetve Janette Zsigová, Rodolfo szerepében pedig Jaroslav Dvorský illetve Jozef Gráf, a karmester Maroš Potokárilletve Jan Novobilský.
Szombaton, július 6-án a Co-Opera szervezésében, a Győri Nemzeti Színház és a Szegedi Nemzeti Színház koprodukciójaként, Szabó Máté rendezésében, Mozart Figaro házassága című vígoperáját hallhatja a nagyközönség. Kevesen tudják, hogy Mozart olykor-olykor borozgatott is alkotás közben. Egy időben a szomszédjánál mindig tároltak a finom nedűből, s amikor megakadt a komponálás közben, átzörgetett a falon, s ekkor a mellette lakó küldött is neki a szolgájával egy kis hangulaterősítőt. Az nem biztos, hogy Szabó Máté rendező most emiatt választotta azt, hogy rendezésében Almaviva grófja borász és egy panziót működtet, de a történet örök és időtlen.
Oberfrank Péter, a Soproni Petőfi Színház zenei vezetőjének tapasztalata szerint a közönség visszajelzése az egyes operák alatt egyértelműen a magyar nyelvű előadások irányába billenti a mérleg nyelvét, így ezen az estén a vígopera magyar nyelven és német felirattal ellátva csendül majd fel a színpadon.
Almaviva gróf szerepében Kovács István, Rosina grófné szerepében Schnöller Szabina, Don Bartolo szerepében Bátki Fazekas Zoltán, Susanna szerepében Rácz Rita, Figaro szerepében Cseh Antal, Don Basilio szerepében Balczó Péter, Cherubino szerepében Kálnay Zsófia Marcellina szerepében, Lázin Beatrix, Antonio szerepében Schwimmer János, Barbarina szerepébenSzabó Alexa míg Don Curzio szerepében Takács Zoltán lesznek hallhatók.
Július 7-én, vasárnap délután pedig folytatódik a Soproni Szimfonikusok kamarazenekarának Ötórai Hangoló című klasszikus kamarazenei koncertsorozata, mellyel a világhírű zeneszerző, karmester, zongoraművész és pedagógus Dohnányi Ernő előtt tisztelegnek.
A kamarazenekar „Barlangoló” koncertjeivel összesen tízszer lép fel vasárnap délutánonként ótórai kezdettel és a szervezőknek nem titkolt célja, hogy a sorozattal a barlang látogatóihoz is eljuttassa a komolyzene szeretetének üzenetét. A koncertek jellemzően tanítási óra hosszúságúak, és Dohnányi mellett minden koncerten felcsendülnek a régióhoz kötődő két zeneszerző Haydn és Liszt művei is. A július 7-i koncerten az érdeklődő közönség hallhatja többek között a koncertnek nevét kölcsönző vonósnégyest, azaz Haydn D-dúr, A pacsirta melléknevet viselő művét is. Fertőrákos közvetlen szomszédságában húzódnak a szőlőhegyek és a környék közkedvelt borospincéi, vagy ahogy az osztrákoknál hívják a Heuriger-ek, melyek nyitva állnak a pihenőre megálló látogatók előtt. Schubert Heuriger melléknevet viselő kvartettjét is az újborok ihlették, bár a mű keletkezésének idején Európa észak-keleti részén javában dúltak a napóleóni háborúk, a bécsiek kedvét nem ronthatta el semmi, táncolva ünnepelték a friss nedűt és így tehetnek a július 14-i koncert látogatói is.