Ahogy arról tavaly beszámoltunk, májusban súlyos vonatbaleset történt Alsó-Ausztriában.
A személyvonat 53 éves magyar vezetőjének a pere kedden reggel kezdődött a bécsújhelyi bíróságon. A vádlott állítólag jóval túllépte a megengedett sebességet, és a vonat a vészfékezés ellenére is kisiklott. A férfi, aki 35 éve dolgozik mozdonyvezetőként, ártatlannak vallotta magát, a baleset okának a jelzőberendezés meghibásodását nevezte meg.
2022 májusában a mintegy 70 utast szállító "Ventus" vonat Deutschkreutzból tartott Bécsbe. Münchendorfnál hibát jeleztek, ezért a bécsi diszpécser a fővágányról egy mellékvágányra terelte át a vonatot.
- Minden éjjel azt álmodom, hogy az utasok sikoltoznak” – mondta a balesetben súlyosan megsérült magyar az orf.at értesülései szerint.
A Raaberbahn mintegy 70 utast szállító "Ventus" vonata 2022. május 9-én a burgenlandi Deutschkreutzból (Oberpullendorf kerület) a bécsi központi pályaudvarra tartott. Münchendorfnál hibát jeleztek, ezért a bécsi diszpécser a fővágányról egy mellékvágányra terelte át a vonatot.
Az 53 éves férfi a tárgyaláson arról számolt be, hogy az előjelzőnél két narancssárga lámpa világított, vagyis a következő főjelzésnél meg kell állni. Amikor azonban ehhez a főjelzőhöz ért, az pirosról zöldre váltott, így újra elindult a vonattal. A baleset végül a münchendorfi váltónál történt. A vonat 145 km/h-val száguldott át a váltón, amelyet csak 60 km/h-ig terveztek, és a szerelvény kisiklott.
Az ügyben felkért szakértő úgy fogalmazott: „szinte kizárható” a jelzési hiba. A bíró tehát nem feltételezte ítéletében, hogy jelzési hiba történt, ahogyan azt a vádlott állította, azonban a balesetet "rendkívül szerencsétlen körülmények láncolatának" nevezte, így 6 hónap felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a mozdonyvezetőt.