Egy soproni lakost egy magát banki ügyintézőnek kiadó férfi hívta fel, és arról tájékoztatta, hogy a számláján gyanús tranzakciót észleltek, majd rávette a sértettet az AnyDesk alkalmazás telepítésére. Ezután az elkövető a csatlakozó kóddal teljes hozzáférést szerzett áldozata telefonjához és azon keresztül a bankszámlájához, így a gyanútlan számlatulajdonostól közel 1,5 millió forintot utalt el egy másik számlára. A sértett csak akkor ébredt rá, hogy becsapták, miután elmesélte családjának az esetet.
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának tanácsai:
- Ne adja meg bankkártya- vagy online banki adatait, és ne küldjön másolatot okmányairól! A banknak elég a név, a születési hely és idő, esetleg a lakcím. Az azonosításhoz nem kell sem a bankszámla, sem pedig a kártya számának megadása.
- Amennyiben rosszat sejt, kérdezzen rá az „ügyintézőnél” egy korábbi tranzakcióra, hiszen ha tényleg a bank munkatársával beszél, akkor neki látnia kell az adatsorban, és tud majd válaszolni rá!
- A legkisebb kétség esetén is szakítsa meg a hívást, és a bankkártyája hátoldalán található hivatalos telefonszámon ellenőrizze a tájékoztatás valóságtartalmát! Ezen a számon, ha szükséges, a számlájához és a bankkártyájához kapcsolódó tranzakciókat is azonnal letilthatja.
- Ne töltsön le semmilyen programot egy „telefonos ügyintéző” javaslatára!
Borítókép; pixabay