| 2024. június. 17. | 1 perc olvasás

Mintegy 1,5 millió forintot csaltak ki egy soproni férfitől!

Legyen bizalmatlan pénzintézet nevében telefonáló ismeretlenekkel!

Egy soproni lakost egy magát banki ügyintézőnek kiadó férfi hívta fel, és arról tájékoztatta, hogy a számláján gyanús tranzakciót észleltek, majd rávette a sértettet az AnyDesk alkalmazás telepítésére. Ezután az elkövető a csatlakozó kóddal teljes hozzáférést szerzett áldozata telefonjához és azon keresztül a bankszámlájához, így a gyanútlan számlatulajdonostól közel 1,5 millió forintot utalt el egy másik számlára. A sértett csak akkor ébredt rá, hogy becsapták, miután elmesélte családjának az esetet.

A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának tanácsai:

  • Ne adja meg bankkártya- vagy online banki adatait, és ne küldjön másolatot okmányairól! A banknak elég a név, a születési hely és idő, esetleg a lakcím. Az azonosításhoz nem kell sem a bankszámla, sem pedig a kártya számának megadása.
  • Amennyiben rosszat sejt, kérdezzen rá az „ügyintézőnél” egy korábbi tranzakcióra, hiszen ha tényleg a bank munkatársával beszél, akkor neki látnia kell az adatsorban, és tud majd válaszolni rá!
  • A legkisebb kétség esetén is szakítsa meg a hívást, és a bankkártyája hátoldalán található hivatalos telefonszámon ellenőrizze a tájékoztatás valóságtartalmát! Ezen a számon, ha szükséges, a számlájához és a bankkártyájához kapcsolódó tranzakciókat is azonnal letilthatja.
  • Ne töltsön le semmilyen programot egy „telefonos ügyintéző” javaslatára!

 Borítókép; pixabay 

Legnépszerűbb cikkek