„Az erdei iskolák esetében az „erdei” jelző elsősorban a speciális környezeti nevelési tevékenységre utal, és nem feltétlenül az intézmény fizikai elhelyezkedésére. Szerencsés esetben persze az erdőben vagy az erdő közelében helyezkednek el, s a programjaik egy részét az erdőben tartják. Az erdei közegben kapott impulzusok, megfigyelések ugyanis hatékonyan hozzájárulhatnak a környezet működésének jobb megismeréséhez és megértéséhez. Ezt tantermi körülmények között csak korlátozott mértékben lehet megvalósítani. Az erdő kicsiben olyan, mint a teljes földi környezet. Egyszerre ad életteret a természetnek és gazdasági hasznot az emberiségnek a környezettudatos szemlélet kialakítása érdekében. Ezért az erdei életközösség bemutatása mellett azt is fontos bemutatni, hogy ezzel a természeti erőforrással hogyan lehet kímélő és hosszú távon is fenntartható módon gazdálkodni.” Forrás: oee.hu