A közleményben rávilágítottak: tavaly decemberben indította el a rendőrség a civil jellegű autókkal történő szélesebb körű ellenőrzéseket. A Budapesti Rendőrfőkapitányság kezdte a munkát, majd a jó tapasztalatok alapján még a karácsonyi ünnepek előtt országossá szélesítették az akciót. A bevethető járműpark is egyre nőtt, így a tavaly erre a célra felszerelt (20 db), illetve újonnan beszerzett (12 darab) autót további nyolc vadonatúj elfogóautó februári átadásával bővítették.
Az akció kiemelt célja a többi közlekedőt veszélybe sodró, illetve hátrányba hozó szabálytalanságokat elkövető autósok forgalomból való kiszűrése volt. (Ilyen jellegzetes szabálytalanságok a tilos jelzésen áthajtás, a záróvonalátlépés, a busz-, vagy leállósávhasználat, a kanyarodó-, vagy gyorsító-, illetve lassító sávok előzésre való használata). Mivel a tapasztalatok szerint jelentősen megnőtt a záróvonalat, forgalom elől elzárt területet, kötelező haladási irányt, a tilos jelzést semmibe vevő autósok jelenléte a forgalomban.
Az Pofátlan(TAN)ítási akciónak elnevezett ellenőrzéseket az autós társadalom is pozitívan fogadta, az elfogásokról történt videóösszeállítások megtekintései rendre átlépték az egymilliót. A rendőrség felé az autósoktól nagy többségében támogató jellegű hozzászólás érkezett. Azonban a világjárvány kapcsán bevezetett veszélyhelyzet kihirdetése óta nem hallani az ellenőrzésekről, mintha garázsba kerültek volna az elfogóautók.
Mint rávilágítottak, ez nem így van, a járőrök továbbra is kint vannak az utakon, de tény, hogy nem az eredeti beosztások szerint, és nem a tervezett intenzitással. A rendőrségnek a járványveszély kapcsán nagyon sok feladatot kell megoldani, ami a korábbi napi rutinon felüli munkakategóriába sorolható. Továbbá a forgalom jelentős csökkenése is indokolttá (és lehetővé) tette a bevetések intenzitásának a mérséklését és a kollégák átvezénylését kiemeltebb feladatok elvégzésére.
A következő hetekben azonban várhatóan ismét hallatnak magukról a Pofátlan(TAN)ítók, mivel az autósok és a lakosság jelzései szerint, valamint a megtörtént balesetek elemzése kapcsán a gyérebb forgalomban az üresebb utakat sokan versenypályának nézik, a forgalomban résztvevők számához képest megnőtt a sebességtúllépések és az elsőbbségadási szabályok megsértőinek a száma. Így az elfogóautók visszatérnek, mert a veszélyhelyzet alatt ugyanolyan fontos, ha még nem fontosabb a közlekedési szabályok betartása, mint az átlagos hétköznapokon! - emelték ki a közleményben.