Legelső munkahelye a diósgyőri Vasgyár volt, ahol rövid ideig dolgozott; műszaki rajzolóként tevékenykedett üzemmérnöki diplomával. Ezt követően Hódmezővásárhelyen, Aradon és Békéscsabán kamatoztatta tudását, majd elnyerte a Magyar Automobil Rt. ösztöndíját, így Németországba utazhatott. 1903-ban kezdte meg külföldi útját, ellátogatott Drezdába, Hamburgba, Berlinbe és Brémába. Később pénze elfogyott, ezért hajógyári munkásnak állt.
Galamb József
Galamb József ezután elhatározta, hogy eljut az Amerikai Egyesült Államokba, mert minden vágya az volt, hogy megtekintse az 1904-es autó-világkiállítást St. Louisban. A Ford Motor Companynál 1905. december 11-én kezdett dolgozni, mint műszaki rajzoló. Ekkoriban a cég szinte semmit sem gyártott önállóan; az alkatrészeket a Dodge Brothers szállította. Áttervezte a Ford N-modell hűtőrendszerét, majd a gyár főkonstruktőre lett. A szintén magyar Farkas Jenővel, Balog Károllyal, Haltemberg Gyulával, valamint az amerikai Childe Harold Wills-szel együtt alkották meg a híres Ford T- modell alkatrészeinek tervét.
A szerkezeti tervek elkészítése során jelentős műszaki újításokat alkalmazott.
Az ő találmánya volt az elsőként a T-modellnél alkalmazott bolygóműves sebességváltó és a levehető hengerfejű motor. A Ford máig használt márkafeliratát is ő rajzolta meg. A gyár főkonstruktőre, később főmérnöke és igazgatója lett. 1915-től Farkas Jenővel elkészítette a Fordson-traktor, az első sorozatgyártású mezőgazdasági jármű terveit. Henry Ford megbecsülte tehetséges tervezőjét; Galamb évi fizetése 75 000 dollár volt, ennyit keresett akkor az Egyesült Államok elnöke is.
Borítókép: illusztráció; Forrás: internet