A „Lila Tehénnél” a kivitelező eddig Kópháza felé a jobb oldalon dolgozott, most június 15-én a félpályás terelést áthelyezik a másik oldalra és a 84-es bal oldalát fogják építeni. Egy rövid ideig, július 6-ig még marad a lámpás forgalomirányítás és Kópháza felé a jobb oldalon a forgalmat egy rövid részen ráterelik az új korrekciós szakaszra.
A koronavírus vészhelyzet miatti megszorítások lazítása következtében megnövekedett a forgalom, így a terelésnél nagyobb sorok, hosszabb fennakadások alakultak ki. A DS Konzorcium igyekezett erre a helyzetre mielőbb reagálni és plusz erőforrásokat vont be, illetve új technológiát dolgozott ki, hogy a terelés idejét lerövidítse. Sikerült a szükséges engedélyeket is gyorsan beszerezni, ezért a „Lila Tehénnél” a baloldal építésével együtt a szennyvíztisztító telep felöli oldalon a kivitelező kétszer egysávos terelőutat fog kialakítani. Így a Sopron felöli oldalon az új korrekciós szakasz rákötését a 84-es főútra egy ütemben, teljes szélességében lehet majd megvalósítani, miközben az autósok zavartalanul, lámpás irányítás nélkül tudják majd elkerülni az építkezést. (A “Lila Tehénnél” a terület szűkössége miatt ilyen terelést nem lehetett kiépíteni.) A DS Konzorcium az új megoldáshoz plusz forrásokat fog felhasználni, azonban az elmúlt két hét forgalmi adatai azt mutatják, hogy ez a kétszer egysávos terelőút mind Sopron városának, mind a közlekedőknek nagy könnyebbséget jelent majd. Tehát lámpás forgalomirányításra és félpályás terelésre már csak július 6-ig kell számítani, mert utána a szennyvíztisztító telep felöli oldalt már folyamatos forgalom mellett fogják építeni. A 84-es főút tejes korrekciós szakaszát, amely már a két új körforgalmon és az M85-ös gyorsforgalmi alatt fog átmenni augusztus első hetében fogják átadni.
Borítókép: illusztráció; Forrás: SopronMédia Archív