Dr. Farkas Ciprián elmondta: a város fejlődése szempontjából meghatározó dátum 2015 márciusa, amikor Orbán Viktor miniszterelnök aláírta Sopronban az első Modern Városok szerződést. - Azóta számos eredményről és sikerről számolhatunk be: elkészült a belváros rekonstrukciója, folytatódott a Várkerület megújítása, újjáépítettük a Lenck-villát, újraszentelték a Szent Mihály-templomot, elindult a Lőver Program, elkészült az új Lőver Uszoda, új parkolóházat adtunk át - hiszen a közlekedési infrastruktúrafejlesztés nagy betűkkel van a zászlónkra írva. Épül a Fertő-part és folytatódik az M85-ös út építése az országhatárig, ami 2024 harmadik negyedévére készül el. E korántsem teljes felsorolásból láthatjuk, hogy Sopron soha nem látott fejlődési pályán van, ezt a munkát pedig folytatni kell. Köszönöm a magyar kormánynak a források biztosítását és a soproniak kitartó, szorgalmas munkáját, hiszen nélkülük mindez nem jöhetett volna létre - részletezte a polgármester.
Barcza Attila, Sopron és térsége országgyűlési képviselője arról szólt, hogy egy esztendeje adták át az M85-ös autóút első soproni szakaszát, mellyel az itt élő emberek sok évtizedes álma valósulhatott meg. A munka azonban nem ért véget, nyáron átadtuk a balfi csomópontot is, ma pedig itt állhatunk a Mély út és a fertőrákosi csomópontig tartó birtokba vételénél. A város és a térség történelmének legnagyobb fejlesztése valósul meg, az itt élők szorgalmának és a magyar kormány támogatásának eredményeként. Ez egy közös eredmény, közös munkánk gyümölcse, és egy olyan nagyszabású fejlesztés, amely új távlatokat nyit a régió és a gazdasági szereplők között. Kulcsfontosságú mindez a gazdaság újraindításának időszakában. A Mély út megépítésével és az új szakasz átadásával – amellyel szinte a város szívéig, a Tűztoronyig juthatunk el gyorsforgalmi úton – talán semmi nem szemlélteti jobban azt a fejlődést, amelyet közösen tudtunk elérni a leghűségesebb városban. A jobboldali kormány az, amely ezt az utat az ígéretekkel szemben meg is építette. A jövőre nézve ne a rombolás, hanem az építés legyen a közös célunk!
Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója foglalta össze a beruházás műszaki paramétereit, elmondta az M85-ös út új szakasza 3, 9 kilométer hosszú.
Palkovics László miniszter beszédében kiemelte: 2016 óta a kormány soha nem látott mértékben hajt végre autópálya-, illetve közútfejlesztéseket, hazai forrásból, 3600 milliárd forintból. Fontos a megyei jogú városok kétsávos úton történő becsatolása az ország úthálózatába, hiszen út nélkül nem lehet gazdaságot építeni, rossz minőségű úton pedig nem lehet közlekedni. Az az állapot amit elértünk mára, már jobban megfelel az emberek igényeinek, mint a tíz évvel ezelőtti helyzet. 2019-ig, éves átlagban, legalább 100 kilométerrel nőtt a gyorsforgalmi utak száma.