Az elmúlt napokban többen jelezték az intézmény felé, hogy böngészés közben felugró hirdetés, a Magyar Posta nevében kínált értékes nyereményeket, jellemzően mobiltelefont, annak ellenére, hogy ilyen felhívás nincs érvényben.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2F2a%2Fd5%2Fcoding-1841550-1920_hhmb.jpg)
forrás: pixabay
A megtévesztő hirdetések jellemzője, hogy egy könnyen elvégezhető, ártatlannak tűnő tevékenységet, például egyszerű kattintást kérnek a felhasználóktól, és a következő lépésben személyes adatokat vagy minimális összeget. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a nyereményjátékokban a felmerülő költségeket jellemzően a hirdető cég állja, és mindig tartozik a játékhoz szabályzat is. Ha az ügyfél nem találkozik játékszabályzattal a megadott felületen, az gyanúra adhat okot.
Szembetűnő lehet a felhívás megfogalmazása is. Az adathalász hirdetések szövege általában fordító programmal jön létre, így a nyelvhelyességi hibákon kívül, feltűnő lehet szintén a megszokottól eltérő fogalmazási stílus.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2F6d%2Fbe%2Fposta-infografika-jo_egh3.jpg)
forrás: www.posta.hu
Az állami szerv weboldalán azt javasolta ügyfeleinek – győződjenek meg többször is az éppen aktuális akcióról, nyereményjátékról a www.posta.hu oldalon, valamint ha adathalász, vagy hamis felhívást látnak, azt jelezzék a Magyar Posta ügyfélszolgálatán.