| 2020. március. 23. | 1 perc olvasás

Koronavírus – a járvány idején sem csökkennek az adathalász tevékenységek

A Magyar Posta rendszeresen tájékoztatja ügyfeleit a megtévesztő, adathalász hirdetések megjelenéséről. A tapasztalatok szerint a koronavírus-járvány ideje alatt sem mérséklődik az internetes csalások száma. A Magyar Posta nevével visszaélve ismét félrevezető hirdetés jelent meg az online térben, a közösségi médiában.

Az elmúlt napokban többen jelezték az intézmény felé, hogy böngészés közben felugró hirdetés, a Magyar Posta nevében kínált értékes nyereményeket, jellemzően mobiltelefont, annak ellenére, hogy ilyen felhívás nincs érvényben.  


forrás: pixabay

A megtévesztő hirdetések jellemzője, hogy egy könnyen elvégezhető, ártatlannak tűnő tevékenységet, például egyszerű kattintást kérnek a felhasználóktól, és a következő lépésben személyes adatokat vagy minimális összeget. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a nyereményjátékokban a felmerülő költségeket jellemzően a hirdető cég állja, és mindig tartozik a játékhoz szabályzat is. Ha az ügyfél nem találkozik játékszabályzattal a megadott felületen, az gyanúra adhat okot.

Szembetűnő lehet a felhívás megfogalmazása is. Az adathalász hirdetések szövege általában fordító programmal jön létre, így a nyelvhelyességi hibákon kívül, feltűnő lehet szintén a megszokottól eltérő fogalmazási stílus.


forrás: www.posta.hu

 Az állami szerv weboldalán azt javasolta ügyfeleinek – győződjenek meg többször is az éppen aktuális akcióról, nyereményjátékról a www.posta.hu oldalon, valamint ha adathalász, vagy hamis felhívást látnak, azt jelezzék a Magyar Posta ügyfélszolgálatán.

Legnépszerűbb cikkek