A közlemény felidézte: az Edisonplatformot üzleti döntéshozók hozták létre, hogy az Edison100 lista összeállításával minden évben száz innovatív, a gyerekek készségeit a jövő kihívásai szerint fejlesztő oktatási projektet ismertessenek meg a magyar társadalommal. 2022-ben az NMHH Bűvösvölgy médiaértés-oktató központjai nyerték el a kezdeményezés közönségdíját - írták.
Hozzátették: a gyerekek tudatos és biztonságos médiahasználatát támogató központok körül Budapesten, Debrecenben és Sopronban is "erős közösség épült fel, amely lelkesen kampányolt az elismerésért".
Az NMHH emlékeztetett rá, hogy az Edisonplatformot a Bridge Budapest, "egy társadalmi ügyek iránt elkötelezett, üzleti szereplőket és vezetőket tömörítő mozgalom" hozta létre.
A közlemény a platform céljának nevezte, hogy összegyűjtsék, reflektorfénybe állítsák és támogassák azokat a piaci vagy nonprofit projekteket, amelyek jó gyakorlatokkal, izgalmas módszertanokkal fejlesztik az óvodás és általános iskoláskorú gyerekeket. A platform 2019 óta hirdeti meg pályázatát, hogy a jelentkezők közül kiválaszthassa az Edison100 listára a mai magyar oktatási kínálat legjobbjait.
Az NMHH kiemelte azt is, hogy a Bűvösvölgyek hálózata a kiírás mind a négy évében felkerült a listára.
A szakmai zsűri "mindannyiszor úgy ítélte meg, hogy a Bűvösvölgyek élménypedagógiai módszere sikerrel ösztönzi az önkifejezést, a kreativitást és a kritikai készséget annak érdekében, hogy a gyerekek jobban értsék, tudatosabban használják a médiát" - olvasható a kommünikében.
A közlemény szerint a Bűvösvölgyekben a diákok játszva, közös alkotómunka révén, a maguk által létrehozott médiatartalmakon, filmeken, híradón, rádióműsoron, reklámokon keresztül értik meg, hogyan működik és hat rájuk a média.
Úgy folytatták: a netes foglalkozások fenyegető jelenségekkel szembesítik a gyerekeket, akik interaktív történeteket végigjátszva tanulják meg a zaklatás, behálózás, képekkel visszaélés, a megtévesztő információk elleni védekezés lépéseit. Kitértek arra is, hogy a bűvösvölgyi látogatás az utaztatással együtt is ingyenes.
Az NMHH ismertetése szerint az első központ 2014-es megnyitása óta több mint 60 ezer gyerek vett részt a központok programjain. A projekt weboldalának médiaszertára óravázlatokkal, tematikus kiadványokkal támogatja a pedagógusok munkáját, azonos nevű zárt Facebook-csoportjuk pedig a megbeszélés fórumául szolgál pedagógusok számára - fűzték hozzá.