„És lőn világosság!” Amit ma ősrobbanásnak hívunk, azt Joseph Haydn lenyűgöző módon komponálta meg a zene nyelvén. Hangrobbanásként, amely nagyobb annál, hogy értelmünkkel felérjük – s amely a darab elején a káosz ijesztő, sötét hangköddel való megrajzolása után egy tiszta C-dúr fortissimo-val az elképzelhetetlent varázsolja zenévé.
A szezon nem is indulhatna mással, mint Haydn A Teremtés című oratóriumával, hogy a sötét, téli időben sugárzó világosság töltse be az Esterházy-kastély pompás Haydn Termét, s felmelegítse lelket. Olyan fiatal tehetségek interpretálásában, mint például Anna Lucia Richter, akit a júniusi bécsi fellépése után a Wiener Zeitung így jellemzett: „ Az est igazi felfedezettje. Az ég áldása van rajta – abszolút, tiszta, elegáns szoprán.” Richter együtt lép színpadra Rudolf Rosennel (bariton), az elismert tenorral Werner Güra-val, a kitűnő Arnold Schoenberg Kórussal és természetesen a Nicolas Altstaedt irányítása alatt álló Haydn Filharmóniával.