– Nagyon régóta foglalkozunk kikötőfejlesztéssel. Az első utam után úgy döntöttem, hogy civil pályámat a hajótervezés, építés helyett valami hasznosabb dologra fordítom, így a Magyarországon hiányterületnek számító kikötőépítés irányába fordultam. Elkezdtem foglalkozni vele, először csak szellemileg, aztán figyeltem a nagyvilágban, hogy néznek ki a kikötők, végül kötöttem egy szerződést egy francia társasággal, és egy létező ponton rendszert honosítottam meg, amit továbbfejlesztettünk és sajátunkként gyártunk. Rengeteg balatoni, tengeri és osztrák tavi kikötőt építettünk az elmúlt 20 évben. Nagy öröm a munka itt is, hiszen annak idején rengeteget versenyeztem a Fertő tavon. Végre Magyarországon is lesz egy olyan rész, ahol nemzetközi rendezvényeket is lehet szervezni, és minden magamfajta ember megtalálja itt a helyét.
A technológia kapcsán Fa Nándor részletezte, hogy ez egy alumínium alapszerkezetű, tartályokon úszó rendszer, trópusi fa fedélzettel. Üzemben gyártott apró elemekből állítják össze a vízen, végül egy szinte „víziváros” alakul ki általa. Az északi kikötő mintegy 300 hajóhelyet foglal magában, a legmagasabb szintű szolgáltatásokkal. Kifejezetten örömére szolgál, hogy ebben a beruházásban részt vehet.
– Ma a legmagasabb színvonalat képviseli a kikötő kialakítása. Ez a legkisebb lehetséges beavatkozás a tó életébe. Tizenöt centiméter mélyen úszik, a tartályrendszer pedig tökéletesen bírja a hajók és a sétáló emberek súlyát. A tó medrébe, víz alatt zajló életébe beavatkozást nem jelent - hangsúlyozta az ügyvezető. Hozzátette: a vízpart könnyen és kulturáltan megközelíthető lehet, a beruházásnak köszönhetően a vízisportok kiegészítő szárazföldi edzései is megvalósíthatók. Csak sportdiplomácia kérdése, hogy nemzetközi, akár kontinensversenynek is tökéletes helyszíne legyen a megújult Fertő-part.