A GYSEV számos programmal, attrakcióval készül a másfél évszázados jubileumra. Rövidesen a nagyközönség is megismerheti az alkalmi postabélyeget és a GYSEV történetét bemutató könyvet. A vasúttársaság megkeresésére a nyugat-dunántúli régió kilenc cukrászdája készített különleges, GYSEV150 desszertet, amelyet egyedi és kedvezményes sütijeggyel is megkóstolhatnak az érdeklődők.
A személyszállító járművekre: motorvonatokra, InterCity-kocsikra GYSEV150 matricák kerültek fel az elmúlt hetekben, mostanra pedig elkészült a GYSEV150 emlékmozdony.
A jármű oldalaira hatalmasra kinagyított gőzmozdony kerekek kerültek, ezek jelképezik a múltat,míg a jelent és a jövőt maga a GYSEV jelenleg legmagasabb sebességre képes, villamos Taurus mozdonya. A gőzös kerekei egy 520-as mozdonyról származnak, ennek különlegessége, hogy a valaha volt legnagyobb teljesítményű gőzüzemű vontató jármű volt a GYSEV történetében.
A grafika kiemelt eleme az arany színű 150-es szám, amelyben a nullát egy szárnyaskerék formája mintázza. A grafikai elem alá került az alapításra utaló „anno 1872” felirat, a mozdony orr részén pedig különleges, fény-árnyék hatású effektekkel látható a GYSEV150 logó.
A pénteki átadó ünnepségen részt vett dr. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Barcza Attila, Sopron és térsége országgyűlési képviselője, valamint dr. Farkas Ciprián, Sopron Megyei Jogú Város polgármestere a vasúttársaság vezérigazgatója mellett.
A felmatricázott mozdony előtt dr. Mosóczi László elmondta, hogy a soproni székhelyű vasúttársaság 2010 utáni története a „150 éve íródó nagykönyv legfényesebb napjai közé tartozik”, a GYSEV a 12 évvel ezelőttihez képest jelentősen nagyobb hálózat fenntartásáról, üzemeltetéséről gondoskodik.
Felidézte, hogy egy kormánydöntés nyomán 2012-től több mint kétszáz kilométernyi vonalszakaszt vett át a társaság a MÁV-tól, 2015-ben pedig megvásárolták osztrák kézből a Fertőszentmiklós-Fertőújlak vonalat üzemeltető céget. Az összeköttetést azóta felújították – tette hozzá.
Kiemelte, hogy a GYSEV folyamatosan korszerűsíti a kezelésében lévő pályahálózatot, legutóbb a Kőszeg-Szombathely szakasz szolgáltatási színvonalat emelő munkálataival készültek el, emellett előkészítés alatt áll a vasi megyeszékhely elővárosi szerepet is betöltő kapcsolatának villamosítása is. Ez utóbbi beruházással a társaság teljes hazai hálózatán villanymozdonyok és motorvonatok közlekedhetnek majd – mondta.
Felidézte, hogy 2010 eleje óta húsz Stadler Flirt motorvonattal és 14 Siemens Vectron mozdonnyal gyarapodott a cég, emellett néhány év alatt felújították a nagycenki Széchenyi Múzeumvasút pályáját és járműállományát. Kiemelte, hogy a kormány a társaság fejlesztéseiben korábban is partner volt és a jövőben is kész támogatást nyújtani.
Dr. Farkas Ciprián, Sopron polgármestere arról beszélt, hogy a GYSEV számára 1872-ben kiadott engedély okmány történelmi jelentőségű esemény volt, a kötöttpályás közlekedés azóta is meghatározó szerepet tölt be a város életében. Hozzátette: számos eredmény és sikeres fejlesztés jellemzi a GYSEV elmúlt éveit, amelyek összhangban vannak a városi fejlesztésekkel.
- Tavaly az 1921-es soproni népszavazás centenáriuma előtt tisztelegtünk a Civitas Fidelissima emlékmozdonnyal. Természetes volt, hogy az idei évben a GYSEV-alapítás 150 éves jubileumára is készítünk különleges, matricázott mozdonyt. A jármű mostantól Magyarországon és Európa-szerte hirdeti, hogy másfél évszázada született az a törvény, amely lehetővé tette a GYSEV megalapítását, létrehozását és azt a hihetetlen fejlődési pályát, amit a vasúttársaság leírt az elmúlt másfél évszázadban – mondta el az ünnepségen Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója.