Az elektromos autó, mint technológia messze nem újdonság, sőt, tulajdonképpen közel egyidős a belsőégésű erőforrással hajtott autózással. A Rába (alváz és karosszéria), a Ganz (motor) és a Tudor (akkumulátor) vállalatok által koprodukcióban gyártott Rába Pe-1 elektromos teherautót, 1926 és 1929 között készítették speciálisan a Magyar Királyi Posta igényeinek megfelelően. A szerkezet annyira masszív és megbízható volt, hogy még a ‘60-as években is közlekedett belőlük néhány Budapest útjain. A Rába Pe-1 elektromos teherautó rakterében 8 köbméternyi árut lehetett elhelyezni.
A 15 kW-os teljesítményű (20 LE) villanymotorral hajtott és 1000 Ah-s ólom akkumulátorral szerelt tehergépjárműből a posta 1927-ben vásárolta meg az első példányt, majd további 34 darabot szerzett be 1931-ig. A gépjárművek egy előre meghatározott útvonalon gyűjtötték a fővárosban a küldeményeket, töltésükről pedig az Egressy úti járműtelepen berendezett töltőállomás gondoskodott.
Forrás: https://alapjarat.hu/
Borítókép: A Rába Pe-1 elektromos teherautó rakterében 8 köbméternyi árut lehetett elhelyezni
Forrás: https://alapjarat.hu/