- A nemzeti park védjegy egy piros-fehér-zöld zászló, amiben mindig az adott nemzeti park logója ékeskedik – emelte ki Kulcsárné Roth Matthaea, a Fertő-Hanság Nemzeti Park igazgatója. - Ezen kívül a védjegyre jogosult kap egy tájékoztatót, amelyet rátehet a termékére. Ezáltal a vásárló a kötelező információkon felül megtudhatja, hogy miért védjegyes az a konkrét termék, amin rajta van a logó – fűzte hozzá.
Az igazgató kiemelte: ez a plusz, komoly bizalmat kelt a vásárlókban. Azonban a védjegy egy komoly kitüntetés: így az elnyeréséhez szükséges pályázatnak szigorú feltételei vannak. - Fontos, hogy a pályázó szolgáltatása vagy terméke mindig ellenőrizhető legyen – hangsúlyozta. - A produktumnak bioterméknek kell lennie, amelynek Natura 2000-es területhez kell kötődnie. Tehát ha sajtról van szó, akkor az állatoknak, amelyeknek a tejét ehhez lefejik, védett területen kell tartózkodniuk. A védjeggyel büszkélkedő nem használhat a termék előállítása közben káros anyagokat és a környezetre is tekintettel kell lennie a folyamatok során. Ha pedig nagyobb vállalkozásról van szó, mindezeken felül fontos továbbá, hogy helyi embereket alkalmazzon – fejtette ki.
A védjegyes termékek palettája országszerte széles – minden nemzeti parkban az adott terület jellegzetességei, hagyományai tükröződnek az ilyen produktumokban. - A leginkább ismert, tulajdonképpen általános nemzeti parki termékek közé tartozik a méz, a sajt és a bor, ugyanis ezek hazánk szinte összes ilyen különleges területén megtalálhatók – világított rá Kulcsárné Roth Matthaea. - A Fertő-Hanság Nemzeti Park számos rendkívüli különlegességgel is büszkélkedhet, mint például a szürke marha és a bivaly, illetve az ezekből készült termékek, a höveji csipke, a sásból valamint gyékényből készült produktumok – részletezte.
A védjegyet itt mintegy tucatnyian birtokolják, ugyanakkor ők a szakértők szerint valóban megbízhatóak. A pályázók számát a nemzeti park jelentősen szeretné bővíteni.
Borítókép: illusztráció; Forrás: internet