Az egyik szerint a 16. századi Franciaországban azok váltak gúny tárgyává, akik nem követték az újév január 1-jére helyezését. Egy másik elmélet a római „Hilaria” ünnephez köti, amely a tavaszi vidámságot ünnepelte. Az angolszász kultúrában az áprilisi időjárás kiszámíthatatlansága miatt a természetet is „bolondnak” tartották.
A bolondok napján kisebb-nagyobb csínyeket követünk el barátainkon, családtagjainkon vagy munkatársainkon. A tréfák lehetnek egyszerűek, például cukor és só felcserélése, de akár komplex átveréseket is kitalál egy-egy kreatív személy. A média is aktívan részt vesz benne, gyakran jelentetnek meg "álhíreket".
Íme pár humorosabb példa:
- 1957-ben a BBC híradója elhitette a nézőkkel, hogy Svájcban spagetti terem a fákon.
- A Burger King 1998-ban bejelentette a „balkezes hamburgert”, amit sokan megpróbáltak rendelni.
- A Google pedig szinte minden évben készít egy bolondok napi átverést, például a szagkereső funkciót.
A bolondok napja a jókedvről és a kreativitásról szól – de április 2-án már érdemes mindent kétszer ellenőrizni!