Az Ikva-patak felett húzódó híd Fő utca felőli oldalán sokáig csak veszélyesen tudtak átkelni a kópháziak. Mivel ezen a szakaszon nem volt járda, az arra járók csak úgy tudtak továbbhaladni, ha rámentek a rendkívül forgalmas Soproni út, vagyis a 84-es főút szélére. Egy új fejlesztés azonban véget vetett ennek.
-A híd másik oldalán egy gyalogos-kerékpárút van a patak fölé húzva, gondoltuk, erre a részre is építünk hasonlót – kezdte így a projekt történelmének részletezését Grubits Ferenc, Kópháza polgármestere. - Megcsináltuk a terveket, de az idő előrehaladtával mindez annyira drágának minősült, hogy sajnos nem tudtuk elkezdeni a kivitelezést. Egy másik megoldást kellett kitalálnunk, és végül emellett a csövezéssel és betakarítással egybekötött gyalogos-kerékpáros átjáró mellett döntöttünk – részletezte, majd kiemelte: így a gyalogosok és a kerékpárosok is biztonságban tudnak közlekedni a járda vonalán, ugyanis nem kell rámenniük a forgalmas Soproni útra.
A 18 millió forintos beruházást a település a Kormány segítségével valósította meg, a nem eladósodott településeknek járó támogatásból. A polgármester elmondta: ez egy sikertörténet Kópháza életében.
Más fejlesztés is történt Kópházán birtokba vehették a kerékpárosok azt az új bicikliutat, amely révén a település becsatlakozott a Fertő-parti kerékpárút hálózatba.
- Két jelentős beruházást is át tudtunk adni Kópházán – emelte ki Barcza Attila, Sopron és térsége országgyűlési képviselője. - Ahol most állunk, az egy húszmillió forintos kormányzati támogatásból kivitelezett kerékpárút fejlesztés. Ez azért örömteli, mert Sopron és környéke kiemelt turisztikai térség, és ez a szakasz még hiányzott ahhoz, hogy Kópházát valóban be tudjuk csatolni a Fertő-parti kerékpárút-hálózatba – részletezte.
Az Ikva-patak most befedett területe tavasszal már kizöldülhet: az önkormányzat parkosítja majd ezt a szakaszt.