A Magyar Turisztikai Ügynökség országmárka logó- és szlogenpályázatára összesen 122 pályázat érkezett, és mivel több pályázó nem csak egy, hanem két vagy akár három szlogen és logótervet is elkészített, ezért összesen 216 munka közül kellett választania a szakmai zsűrinek és a közönségnek is. Az MTÜ pályázatának célja az országhoz legméltóbb, hazánk értékeit leginkább kifejező logó és szlogen megtalálása. A győztes arculat hosszú távon meghatározza majd az ország turisztikai üzenetét, a feladat tehát megtalálni azt a logót és szlogent, amely megtestesíti a hazai élménykínálatot, pozícionálja az országot, és beazonosíthatóvá, megkülönböztethetővé teszi a turizmus nemzetközi kínálatában.
A pályázatról szerdán tartottak sajtótájékoztatót Sopronban.
„Az országmárka fontossága a globalizáció miatt megnövekedett versenyben felértékelődött, az országok több fronton versenyeznek a befektetők, turisták, az ország termékeit fogyasztók, a média, a magasan kvalifikált külföldi munkaerő vagy más országok kormányainak figyelméért, és ebben a versenyben egy pozitív országmárka meghatározó versenyelőnnyé válhat” – mondta el Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, majd hozzátette: „Az országmárkánk megalkotása fontos feladat, törekednünk kell arra, hogy ezt a márkát mindenki a magáénak tudja érezni és azonosulni tudjon vele az ország egész területén.”
A pályázók közül többen is nagyon jól végiggondolt, az ország kínálatát kreatívan bemutató és szakmailag magas szinten kivitelezett munkát adtak le. A pályázatokat szakmai zsűri véleményezte, amelynek tagja volt Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, Auth Attila, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa, Lobenwein Norbert, a Sziget fesztivál fesztiváligazgatója és Takács Ákos, a Red Bull marketing vezetője. Emellett a közönség is véleményt mondhatott, az interneten szavazhatott a logókra és a szlogenekre.
„Nagyszerű érzés volt látni azt, hogy milyen sok pályázat érkezett, hiszen ez azt mutatja, hogy az ország megmozdult, sok ember sok időt és energiát szánt arra, hogy közösen elérjünk egy fontos célt: megmutassuk Magyarországot és turisztikai kínálatát a világnak. A szakmai zsűri javaslata alapján kiválasztásra került az öt legígéretesebb pályázó, akikkel a továbbiakban is együtt dolgozunk.” – mondta Guller Zoltán.
A pályázat második körében a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai szervezetekkel közösen folytatja tovább a folyamatot, az ő ajánlásuk alapján a most megjelölt legjobb öt pályázó mellett további kreatív szakembereket, alkotói stúdiókat kérnek fel együtt, hogy készítsék el saját terveiket. A szakmai munka tökéletesítésére a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társaságát (MATT), az Arany Rajzszög Társaságot és a Magyar Képző és Iparművészeti Szövetség grafikai szakosztályát kéri fel az MTÜ.