Sopronban, illetve a GYSEV Zrt. vonalhálózatán is az egyik legforgalmasabb a Kossuth Lajos utcai vasúti átjáró. A Sopron és az ausztriai Loipersbach (Lépesfalva) közötti szakaszon található átjáró eddig ún. állomási sorompóként üzemelt. Emiatt pl. már akkor tilos jelzést mutatott a fénysorompó és a csapórúd, amikor a soproni állomásról elindult egy vonat Loipersbach irányába.
Ezen a rendszeren változtatott most a vasúttársaság: a szükséges technikai átalakítások, valamint a hatósági engedélyek megszerzése után február végétől már ún. automata üzemmódban működik a fény- és félsorompó a Kossuth Lajos utcai vasúti átjáróban. Ez azt jelenti, hogy a vonatokat érzékelő pontok – természetesen a szigorú biztonsági számítások figyelembevételével – közelebb kerültek az átjáróhoz.
Ennek köszönhetően számottevően csökkent a sorompó zárva tartási ideje, így a vasúti átjárónál álló gépjárműveknek is kevesebb várakozási idővel kell számolniuk egy-egy vonat áthaladása esetén.
A GYSEV Zrt. szakemberei méréseket végeztek az átjáróban egy-egy hétfői napon az átalakítás előtt, illetve után, az eredményeket az alábbi táblázat foglalja össze: