A beruházás jóval biztonságosabb közlekedést tesz lehetővé az úton, hiszen a munkálatok során a szükséges helyeken új alapréteget alakítottak ki, a teherbírását vesztett felületeken pedig elbontották a rossz burkolatot, és új teherbíró pályaszerkezetet építettek be a kivitelezők. A burkolat egyenetlenségei teljesen megszűntek. A vízelvezetést helyreállították. A kanyarokban, ívekben is biztonságosabb haladni, hiszen ezeket kiszélesítették. A munka 2019 augusztusában kezdődött.
Dr. Farkas Ciprián Sopron polgármestere kiemelte: látható, hogy koncepcionális közútfejlesztési program valósul meg a kormány által biztosított forrásokból azért, hogy a térség és a régió közlekedési kapcsolataiban is felzárkózzon a XXI. századi elvárásokhoz. Így nemrégiben elkészült a szentmargitbányai út is, ami a határon átkelőknek a mindennapjait is megkönnyíti. Az idei esztendőben meg fog újulni a Sopront Harkával és a Sopront Balffal összekötő út, mindeközben pedig közelít az M85-ös is, melynek révén 2020-ban Sopron bekapcsolódik a hazai gyorsforgalmi úthálózatba is. A közeljövőben, 2022-ban pedig reményeink szerint megépül az északnyugati elkerülő út is, ami a Sopront Ágfalvával összekötő utat köti össze közvetlenül a határhoz vezető úttal.
- Rendkívüli módon megnőtt a forgalom a somfalvi határnyitás következtében, napota átlagosan hétezer autó közlekedik ezen az úton. Az elmúlt időszakban ugyan javította az utat a Magyar Közút, de sajnos már egy olyan burkolat volt a felszínen, amely esős időben nagyon balesetveszélyes, csúszós volt. Az elmúlt 10-15 évben, szinte évente volt itt halálos baleset, és súlyos közúti balesetek történtek, ezért elkerülhetetlen volt a felújítás – mondta el a Sopronmédiának Pék Zsuzsanna, Ágfalva polgármestere.