A GYSEV legújabb beszerzésű villamos mozdonysorozata a 471-es. A Siemens konszern müncheni mozdonygyárában készülnek ezek a nagy teljesítményű vontatójárművek, amelyek a Vectron nevet kapták.
A GYSEV-nek 9 darab Vectronja van, mindegyiket 2017-ben gyártották. Az első járművet 2017. május 23-án avatták fel ünnepélyes keretek között a soproni vasútállomáson. A 9 járműből 6 mozdony kétáramnemű (pályaszám szerint ezek a 471 001-től a 471 006-ig), ami azt jelenti, hogy 25kV 50Hz-es felsővezetéki energiáról, valamint 16kV 16,7Hz felsővezetéki energiáról is tudnak üzemelni, mindkét esetben váltakozóáramról.
Ennek azért van nagy jelentősége, mert Európában a különböző országokban nem egységes a felsővezetéki vontatási energia. Ezzel a megoldással a járművek Magyarországon, Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, Németországban és Romániában tudnak közlekedni.
A másik 3 Vectron úgynevezett többáramnemű altípus. (Pályaszám szerint: 471 500- 471 502.) Az imént leírt felsővezetéki energiatípusok mellett képesek üzemelni még 1,5kV és 3kV egyenáramú hálózatról is. A gyakorlatban ennek azért van jelentősége, mert az imént felsorolt országok mellett Lengyelországban, Horvátországban és Szlovéniában is tudnak vontatást végezni.
Érdekesség, hogy 2 Vectron mozdonyt dízel segédhajtással is felszereltek a gyártás során. Ez a műszaki megoldás lehetővé teszi, hogy a mozdony a dízelmotornak köszönhetően felsővezeték nélküli pályaszakaszon is tud minimális sebességgel, kis hatótávon közlekedni. Például a karbantartó műhelybe be tud járni tolatómozdony nélkül, illetve a kikötőkben (pl. Hamburgban) is, ahol a daruk miatt nincs felsővezeték, lehetővé teszi a vasúti tolatási munkákat, nem szükséges mozdonyt cserélni. Ez idő- és költségmegtakarítást, rövidebben hatékonyságot eredményez.
Mind teher-, mind személyszállítási feladatra alkalmasak ezek a mozdonyok, a névleges vontatási teljesítményük 6400 kW, a hatóság által engedélyezett legmagasabb sebességük - erre alkalmas pálya esetén - 200 km/h.
A Vectron műszaki megoldásokban is nagyon korszerű elektromos mozdonysorozata a Siemensnek, ugyanis a járműszekrény lehetővé teszi a normál, 1435 mm-es nyomtávú forgóváz mellett a bővítést, egészen 1676 mm-ig. A két vezetőállás elülső része olyan speciális törőelemekből áll, amik egy ütközés során hatalmas energia elnyelésre képesek. Az esetleges javítást pedig vágás, hegesztés nélkül el lehet végezni, mivel oldható kötéssel rögzítették a mozdony egész vezetőállását. Így daru segítségével egyben leemelhető.
A géptér folyosója középen helyezkedik el a járműtestben, szélesített folyosó köti össze a két vezetőállást, így az egyes modulok (a géptér ún. modulokból áll) javítása könnyebb, mint egy szűk géptérben. Mindegyik gépészeti modul könnyen cserélhető, ehhez a tetőelemet kell daruval eltávolítani, majd az adott modult kiemelni (pl. levegős modul, fék modul, dízel-segédüzem modul).
Külsős szemmel is nagy változás, hogy ezeken a járműveken nincs visszapillantó tükör, ezek már modern kamerarendszer segítségével adnak nagy felbontású képet a mozdonyvezetőnek. Szemmel nem látható, viszont fontos paraméter, hogy az egész vezetőállás teljesen légmentesen lezárható, ez akkor fontos, ha a gép nagy sebességgel bemegy egy alagútba, és a mozdonyvezetőt így nem éri levegő-lökéshullám.