Amellett, hogy Dani több matek- és nyelvtanversenyen is előkelő helyezést szerzett, a zenei tehetsége és a kommunikációs készsége is átlagon felüli. A hihetetlenül okos fiú háromszor érdemelte ki a Kis Hunyadi Díjat, ráadásul az elsőt – az iskola történetében először – már másodikosként megkapta, holott 3-4. osztályosoknak jár az elismerés tanulmányi eredményeikért és a közösség érdekében végzett tevékenységükért.
– Dani szinte mindent autodidakta módon sajátít el – mesélte a kis tehetség édesanyja. – Már négy és fél évesen folyékonyan olvasott, anélkül, hogy tanítottuk volna neki. A számítógép billentyűzetén fürkészte a betűket, és egyszer csak összeállt a fejében a kép. Addig keresgél az interneten, amíg meg nem találja, ami foglalkoztatja, és mindenhez tudja a rövidebb utat.
Dani mindig kicsit más volt, mint a többiek. Számos matematika- és nyelvtanversenyen került megyénk legjobbjai közé, de szavalóversenyen is indult. Tavaly a Kenguru matematikaversenyen megyei második lett, kedvenc megmérettetését, a Kovács Margit megyei matematikai rejtvényfejtő versenyt pedig megnyerte. Idén is felállhatott a képzeletbeli dobogó harmadik fokára. Második osztályos korában a Hunyadi János Evangélikus Óvoda és Általános Iskolában részképességprofilt készítettek róla, és kiderült, hogy magas, 134 az IQ-ja. Ez a teszt segített neki abban, hogy elfogadja: eltér az átlagtól. Kiemelkedő képességei ellenére Dani nagyon szerény; nem kérkedik, hanem csendben teszi a dolgát. 4. osztályban már bejárt az 5.-es matekórákra és matekszakkörre. Három éve zongorázik, a szolfézstanára azt mondta neki, hogy ezentúl minden versenyre benevezi.
– A filmezés a mindene – folytatja anyukája, aki maga is tanárnő. – Legutoljára puskakismikrofont kért ajándékba, deadcat zajszűrővel ellátva, hogy jobb minőségben tudja felvenni a kisfilmjeit. Filmkészítési tippeket, trükköket YouTube-videókból gyűjt. Háromdimenziós animációkat is segítség nélkül tanult meg készíteni. Olyan szavakat használ, amiket sokszor nem is értek. Az online oktatás során hatalmas segítség volt nekem: például megmutatta, hogyan láthatom a jegyzeteimet a résztvevő gyerekek másik képernyőre való kivetítésével, illetve beköszönő 2D animációkat is készített a tanvideóimhoz.
A komoly fiúcska már megrendeléseket is kapott: novemberben az osztályfőnöke kérte fel, hogy a virtuális adventi kalendáriumba készítsen kisfilmet, majd a zeneiskola megbízásából Kodály Zoltán halálának évfordulójára szerkesztett animációt. Az angoltanár jutalmazta a legkreatívabb, illetve legösszetettebb projekteket. A legkreatívabb természetesen Danié volt. Kisfilmje akkora sikert aratott, hogy utána az osztálytársainak szombat délutáni szakkörökön tanította a videószerkesztést. Büszkén mutatta meg az osztálykirándulásról készített hét és fél perces videóját is, amibe még négyszeres gyorsításokat és 3D animációkat is tett.
Dani 10 éves öccsével, Marcival sokszor játszik a kisházukban, de a legszívesebben elektromos kütyüket eszkábálnak. Csináltak már pizzás dobozból távirányítós autót, aminek továbbfejlesztett változata már kanyarodni is tud a szervó motornak köszönhetően. A dobozból született csodajárgánynak Marci még garázst is alkotott, melynek az ajtaja távvezérléssel nyitható. Dani magától rájött arra is, hogy a rádió hangerő-szabályozó gombjával a világítás fényerejét is lehet állítani, ezt a felfedezését pedig felhasználta egy karácsonyi világító eszközhöz. A fiúk édesapjuk segítségével négy ledet szereltek Dani távirányítós autójába, ami – ahogy konstatálta – „lehetetlen küldetés vagy az ész maximalizálása”.
Egy biztos: a két fiú nem unatkozik a nyáron, most legalább jut idejük a terepasztalukra is, amin már három éve dolgoznak. Mivel mindketten rajonganak az Ikarus buszokért, a nyíregyházi nyaralásba beiktatnak egy látogatást egy busztulajdonoshoz, akire szintén a neten bukkantak rá.