- 1897. január elsején helyezték üzembe az állomás épületét, amely a felvételi épületet és 4 lakást foglal magába. Az épület részei: pince, földszint és emelet szintek.
- A vasútállomás neve az 1939-es menetrendben még “Eszterháza” volt, míg az 1947-es menetrendben már “Fertőszentmiklós-Eszterháza” néven szerepelt.
- A fertőszentmiklósi állomásépületben 1967-ben történt meg a víz- és csatornahálózat kiépítése.
- 1994-ben a tetőszerkezetet újították fel, teljesen új cserépfedést kapott az épület.
- 2020-ban teljes körű felújítást végzett a GYSEV Zrt. a fertőszentmiklósi vasútállomás épületén. A munkálatok nagy részét a vasúttársaság szakemberei végezték el, néhány speciális munkafolyamathoz vettek csak igénybe külsős vállalkozókat.
- A felújítás keretében az épület homlokzatára 10 centiméter vastag grafitos szigetelő rendszer került, a szilikonos vakolatot díszítőelemek egészítik ki. Szintén leszigetelték és festették az állomás mellett található biztosítóberendezési és távközlő épület homlokzatát. Az állomásépület új csatorna és lefolyó rendszert kapott, emellett az előtetők lemezfedésének cseréje is megtörtént. A munkálatok során a váróterem teljes felújítását is elvégezték a szakemberek: kicserélték a nyílászárókat, korszerűsítették a fűtési rendszert, új burkolatokat helyeztek el és megtörtént a váróterem festése is. Mivel Fertőszentmiklós is intelligens váróteremként funkcionál, ennek megfelelően kamera és füstérzékelő rendszer is került az utascsarnokba.
- A felújítás részeként megújult az állomáshoz tartozó női, férfi, illetve mozgáskorlátozott vizesblokk, új gépészeti és villamos alapszereléssel, szerelvényezéssel, válaszfalakkal és burkolatokkal. Az elavult nyílászárókat műanyagra cserélték, a váróterem új ajtaja pedig alumíniumból készült.
- 2022-ben a vasútállomáson a terveknek megfelelően egy új oldalperon épült a II. számú vágány mellett és egy új szigetperon a III. és V. számú vágányok között.
- Mindkét létesítmény szintbeni gyalogos átjárón keresztül közelíthető meg, biztosítva az akadálymentes közlekedést. A felvételi épület és az oldalperon közötti terület burkolása is elkészült, biztosítva a váróteremből is az akadálymentes kijutást.
- A peronokon valós idejű audiovizuális utastájékoztató rendszer épült ki, emellett elkészült a peronok térvilágítása. A peronokon a GYSEV arculati előírásainak megfelelően esőbeállókat és peronbútorokat helyeztek ki. Az állomáson a felsővezetéki rendszert is át kellett alakítani. A csonka vágányok végére erősített, energiaelnyelős vágányzáró bakok épültek. A peronelrendezésnek megfelelően kiépült a szükséges kábelalépítményi hálózat.
Fotók: GYSEV/Fenyőné Gyűrű Nikolett