Az útesztétika és a közlekedésbiztonság javítására irányuló többlet kaszálási tevékenységet a Magyar Közút szakemberei két műszakban vagy túlórázva végzik. A koronaélen belüli területeken az átlagostól több, évi 3-4 alkalommal, koronaélen kívül pedig két alkalommal, míg a csomópontok környezetében, a körforgalmak területén és a turisztikailag kiemelt területeken, ettől is gyakrabban, szükség szerinti gyakorisággal zajlanak jelenleg is a munkálatok.
„Az adott útszakaszokon először mindig nagyteljesítményű gépi fűkaszával zajlik a kaszálás, majd ezt követően a vezetőoszlopok, táblaoszlopok, korlátlábak környezetét kiegészítő kézi kaszálás van soron. Ezen munkák elvégzéséhez Győr-Moson-Sopron vármegyében 36 eszközhordozóra felszerelhető kasza adapter és 85 kézi motoros fűkasza áll rendelkezésre. Kiemelt figyelmet fordítunk a turisztikailag kiemelt Győr, Sopron és a Fertő-part térségének növényzetgondozási munkáira, valamint a napokban az 1-es, 14-es, 85-ös és 86-os főúton és több mellékúton, valamint a Fertő-parti kerékpárúton várható kaszálási munka, ezért az arra közlekedőktől fokozott figyelmet kérünk.” – nyilatkozott Kecskeméti Attila a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Győr-Moson-Sopron vármegyei igazgatója.
A társaság kezelésébe főként a településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékutak tartoznak, ezeken a szakaszokon végzik a közutas szakemberek a növényzetgondozási munkákat. A településeken belüli utak többségét az önkormányzatok, az autópályákat pedig koncessziós társaságok kezelik. Tavaly szeptemberben a korábban a Magyar Közút üzemeltetésébe tartozó 1234 kilométernyi autópálya üzemeltetése is koncessziós társasághoz, az MKIF Zrt.-hez került.